272 stránek praktických tipů, zkušeností a postupů vedoucích k tvorbě kvalitních responzivních webů. Kniha oslovuje široké spektrum čtenářů: Profesionální webové vývojáře, designéry, marketéry, ale i méně zkušené.


Kniha a e-book

649 Kč

Balné a dodání knihy po ČR v ceně.
E-book: EPUB, MOBI a PDF.

Koupit


E-book

299 Kč

Ve všech elektronických formátech: EPUB/iOS, MOBI/Kindle a PDF.

Koupit

GoPay Mastercard Mastercard Secure Code VISA Verified by VISA Ceny jsou včetně DPH.
Kniha má 272 stran ve formátu A5, je celobarevná a vytištěná na kvalitním papíře.
Licence e-booku platí pro jednu fyzickou osobu a neomezený počet zařízení.
Pravidelné aktualizace e-booku budete dostávat zdarma.
Více informací…

Co se naučíte?

  1. Jak zlepšit návrh uživatelských rozhraní tak, aby dobře fungovala na všech zařízeních.
  2. Technické postupy pro snadnější řešení responzivní typografie, obrázků,  layoutu a dalších.
  3. Proces návrhu responzivních webů, během něhož si vystačíte s tužkou, papírem a prohlížečem.
  4. Základy webdesignu v širším pojetí: Od grafiky a typografie až k rychlosti načítání.
  5. Aplikaci složitějších postupů a technologií na příkladu, který knihu provází.
Martin Michálek

Martin Michálek

Autor je frontend designér na volné noze s takřka dvacetiletou praxí. Navrhuje, implementuje a radí s uživatelskými rozhraními responzivních webů. V poslední době spolupracoval se značkami, jako je Česká televize, VašeČočky.cz nebo Svobodná Evropa.

O moderních technologiích napsal e-book „Vzhůru do CSS3“. Kromě blogu Vzhůru dolů také příležitostně publikuje pro Zdroják.cz, Lupa.cz nebo slavném na Smashing Magazine. Spoluzaložil a vede spolek Frontendisti.cz, který se zaměřuje na vzdělávání webařské komunity.

TwitterFacebookLinkedIn


Ohlasy & recenze

Ze Vzhůru do (responzivního) webdesignu jsem opravdu nadšený.

Martin Pešout v recenzi pro Zdroják.cz

Na knížce se mi moc líbí příklady a reálné ukázky, díky kterým čtenář ihned ví, jak je vše myšleno. Martin si s knihou opravdu vyhrál.

Jan Kvasnička, UX designer
Plné znění

Hodně se mi líbila úprava knihy v její digitální podobě, ale papírová verze mě nadchla ještě mnohem více.

Petr Václavek, grafik
Celá recenze

Kniha je úplně skvělá.

Vladislav Musílek, WordPress expert
musilda.cz

Tahle knížka je fakt skvělá a moc za ni děkuji!

David Grudl na Twitteru

Když jsem četl knihu, říkal jsem si: ‚Kdybych toto četl před rokem…', ‚Kdybych to věděl před projektem XYZ…'

Michal Blažek, marketér
Celá recenze

Další ohlasy

Pro koho knížka je?

Vývojáři a kodéři
Získáte přehled o postupech a technologiích používaných pro tvorbu dnešních responzivních webů.
Designéři, grafici, marketéři
Pro vás jsou určené hlavně kapitoly o statistikách, rychlosti načítání a návrhu rozhraní v éře mobilů.
Méně zkušení
Kniha se dá číst i jako učebnice tvorby webových uživatelských rozhraní pro začínající.

Časté otázky

Co musím umět?
Pro orientaci v technických částech budete potřebovat jen znalost HTML a CSS. Netechnické části předpokládají jen to, že máte základní povědomí o procesu návrhu webu.
Vyplatí se mi knihu pořídit, když už mám „Vzhůru do CSS3“?
Myslím, že ano. Obě knihy se doplňují. „Vzhůru do CSS3“ je více zaměřený na technologie a nástroje. „Vzhůru do (responzivního) webdesignu“ zase na postupy a techniky práce.

1) Proč vlastně responzivní webdesign?

  • Mobily, jsou tady mobily
  • Pro péči o ty malé úplně zapomínáme na velké
  • Vývoj: podíl konvenčních tabletů klesá, hybridy rostou
  • CSS rozlišení
  • Úroda prohlížečů
  • Argumentace Googlem
  • Zařízení z budoucnosti: co je po mobilech?
  • Weby responzivní, adaptivní, mobilní

2) Úvod do tvorby webu

  • Základy procesu tvorby webu
  • User Centered Design Canvas
  • Proces návrhu uživatelského rozhraní
  • Příklad: E-shop pro děti z lesních školek
  • Příklad: Obsah pro stránku detailu produktu

3) Dokument jako základ

  • Vrstvení
  • Grafický design
  • Typografie na webu
  • Zdroje elementů grafického designu
  • Příklad: Barvy, písma a grafický styl
  • Jednotky pro tvorbu webu: em, rem, %, px, vh, vw
  • Autorský zoom dokumentu a komponent
  • Elastická typografie
  • Blanka a další nástroje pro dokumentovou vrstvu webu
  • Příklad: hotový dokument

4) Viewport na mobilech

5) Rychlost načítání

6) Obrázky a další média

7) Návrh rozhraní v éře mobilů

  • Čtyři principy návrhu responzivního rozhraní
  • Filozofie „Mobile First“
  • Lidé a zařízení: jak je ovládají a jak se chovají?
  • Tipy, triky a časté chyby responzivních rozhraní
  • Minimální plocha aktivní plochy: alespoň centimetr čtvereční
  • Málo kliků a ještě méně (otravných) dotyků
  • 8 tipů pro jednodušší rozhraní na mobilech
  • Opusťte desktopové zlozvyky
  • Proč na mobilech neschovávat obsah?
  • Vyhněte se častým chybám

8) Design komponent rozhraní

  • Skicování
  • HTML prototypy
  • Příklad: návrh fotogalerie krok za krokem

9) Media Queries a layout

  • Media Queries
  • Tipy a triky k Media Queries
  • Responzivní layout
  • Příklad: rozvržení stránky

10) Responzivní navigace

  • Mobilní navigace: potřebujeme hamburgery?
  • Návrhové vzory responzivních navigací

11) Testování responzivních webů

  • Testování responzivních webů
  • Responzivní tipy a triky
  • Další zdroje

Ukázková kapitola

Stáhněte 44 stránek šesté kapitoly „Obrázky a další média“.
PDF obsahuje plnohodnotnou verzi dostupnou v tištěné knize. ePUB a MOBI se zjednodušenou sazbou v této podobě dostanete při koupi e-booku.

PDF (2 MB) ePUB (2 MB) MOBI (5 MB)

Firemní a vzdělávací licence

Podpořte práci na aktualizacích e-booku a zároveň ušetřete nákupem skupinové licence.
Škála licencí řeší různě velké kolektivy, již od 2 až 5 uživatelů. Více o cenách.
Skupinovou licenci zakoupily například následující společnosti:

Fantasticky zpracovaná, přehledná kniha nabitá praktickými radami z reálné praxe. Skvěle doplňuje naše webové kurzy a účastnice jsou z ní nadšené.

Luděk Roleček, Czechitas

Díky multilicenci na e-book mají přístup ke knize všichni studenti a nemusí svádět boj o pár tištěných výtisků  knihovně.

Jirka Kosek, VŠE

Čtivý úvod vhodný pro všechny, co se motají kolem webů. Nadchly mě techniky responzivních tabulek, návrh rozhraní pomocí komponent. Zkrátka skvělá práce!

Michal Franc, FG Forest

Oceňuji srozumitelnost a aktuálnost knihy. Libí se mi provázanost e-booku s články na blogu vzhurudolu.cz a interaktivní dema.

Zuzana Štočková, SPŠ Ostrov


Kniha a e-book

649 Kč

Balné a dodání knihy po ČR v ceně.
E-book: EPUB, MOBI a PDF.

Koupit


E-book

299 Kč

Ve všech elektronických formátech: EPUB/iOS, MOBI/Kindle a PDF.

Koupit

GoPay Mastercard Mastercard Secure Code VISA Verified by VISA Ceny jsou včetně DPH.
Kniha má 272 stran ve formátu A5, je celobarevná a vytištěná na kvalitním papíře.
Licence e-booku platí pro jednu fyzickou osobu a neomezený počet zařízení.
Pravidelné aktualizace e-booku budete dostávat zdarma.
Více informací…

Objednávka knihy

Tištěná kniha „Vzhůru do (responzivního) webdesignu“
za 649 Kč s DPH včetně e-booku, balného a dopravy Českou poštou v rámci ČR.

Co se hodí vědět:
Postup objednávky, reklamace, licence pro více uživatelůdoručení na Slovensko.