272 stránek praktických tipů, zkušeností a postupů vedoucích k tvorbě kvalitních responzivních webů. Kniha je psána pro široké spektrum čtenářů – profesionální webové vývojáře, designéry, marketéry, ale i začátečníky.


E-book

299 Kč
EPUB/iOS, MOBI/Kindle a PDF.

Objednat


Kniha

649 Kč
E-book a doprava po ČR v ceně.

Objednat


Doplatek za knihu

399 Kč
Pro majitele e-booku. S dopravou.

Objednat

GoPay Mastercard Mastercard Secure Code VISA Verified by VISA Ceny jsou včetně DPH.
Kniha má 272 stran ve formátu A5, je celobarevná a vytištěná na kvalitním papíře.
Licence e-booku platí pro jednu fyzickou osobu a neomezený počet zařízení.
Pravidelné aktualizace e-booku budete dostávat zdarma.
Více informací…

Co se naučíte?

  1. Technické postupy pro snadnější řešení responzivní typografie, obrázků,  layoutu a dalších.
  2. Jak zlepšit návrh uživatelských rozhraní tak, aby dobře fungovala na všech zařízeních.
  3. Proces návrhu responzivních webů, během něhož si vystačíte s tužkou, papírem a prohlížečem.
  4. Základy webdesignu v širším pojetí: Od grafiky a typografie až k rychlosti načítání.
  5. Aplikaci složitějších postupů a technologií na příkladu, který knihu provází.

Ukázky jsou ze zjednodušené PDF verze e-booku.
Na Facebooku si můžete prohlédnout fotky reálné knihy.

 
Martin Michálek

Martin Michálek

Autor je frontend designér na volné noze s takřka dvacetiletou praxí. Navrhuje, implementuje a radí s uživatelskými rozhraními responzivních webů. V poslední době spolupracoval se značkami, jako je Česká televize, VašeČočky.cz nebo Svobodná Evropa.

O moderních technologiích napsal e-book „Vzhůru do CSS3“. Kromě blogu Vzhůru dolů také příležitostně publikuje pro Zdroják.cz nebo Lupa.cz. Měl to štěstí publikovat na slavném na Smashing Magazine. Spoluzaložil a vede spolek Frontendisti.cz, který se zaměřuje na vzdělávání webařské komunity.

TwitterFacebookLinkedIn


Ohlasy & recenze

  • „Na knížce se mi moc líbí příklady a reálné ukázky, díky kterým čtenář ihned ví, jak je vše myšleno. Martin si s knihou opravdu vyhrál.“

    Jan Kvasnička, UX designer
    Plné znění

  • „Kniha se mi líbí a vřele ji doporučuji každému, kdo má co do činění s frontendovou částí webu. Lhostejno, zda z pohledu kodéra nebo designéra.“

    Jan Polzer, autor Maxiorel.cz
    Celá recenze

  • „Ze Vzhůru do (responzivního) webdesignu jsem opravdu nadšený.“

    Martin Pešout v recenzi pro Zdroják.cz

  • „Tahle knížka je fakt skvělá a moc za ni @machal děkuji!“

    David Grudl na Twitteru

  • „Hodně se mi líbila úprava knihy v její digitální podobě, ale papírová verze mě nadchla ještě mnohem více.“

    Petr Václavek, grafik
    Celá recenze

  • „Když jsem četl knihu, říkal jsem si: ‚Kdybych toto četl před rokem…', ‚Kdybych to věděl před projektem XYZ…'“

    Michal Blažek, marketér
    Celá recenze

Další ohlasy

Pro koho knížka je?

Vývojáři a kodéři
Vy z knížky využijete největší část. Získáte přehled o postupech a technologiích používaných pro tvorbu dnešních responzivních webů. Mezi řádky a v netechnických kapitolách se můžete inspirovat tipy pro tvorbu a úpravy responzivních rozhraní.
Designéři, grafici, marketéři
Pro vás jsou určené hlavně kapitoly o statistikách, rychlosti načítání, návrhu rozhraní v éře mobilů, procesu návrhu UI a responzivních navigacích.
Začátečníci a méně zkušení
Text knihy jsem psal tak, aby se dal číst i jako učebnice tvorby webových uživatelských rozhraní pro začínající.

Časté otázky

Co musím umět?
Pro orientaci v technických částech budete potřebovat dobrou znalost HTML a CSS a hrubý přehled o moderních technologiích (zmíněných např. v e-booku „Vzhůru do CSS3“). Netechnické části předpokládají jen to, že máte základní přehled o procesu návrhu webu.
Vyplatí se mi nový e-book pořídit, když už mám „Vzhůru do CSS3“?
Myslím, že ano. Oba e-booky se doplňují. „Vzhůru do CSS3“ je více zaměřený na technologie a nástroje. „Vzhůru do (responzivního) webdesignu“ zase na postupy a techniky práce.

1) Proč vlastně responzivní webdesign?

  • Mobily, jsou tady mobily
  • Pro péči o ty malé úplně zapomínáme na velké
  • Vývoj: podíl konvenčních tabletů klesá, hybridy rostou
  • CSS rozlišení
  • Úroda prohlížečů
  • Argumentace Googlem
  • Zařízení z budoucnosti: co je po mobilech?
  • Weby responzivní, adaptivní, mobilní

2) Úvod do tvorby webu

  • Základy procesu tvorby webu
  • User Centered Design Canvas
  • Proces návrhu uživatelského rozhraní
  • Příklad: E-shop pro děti z lesních školek
  • Příklad: Obsah pro stránku detailu produktu

3) Dokument jako základ

  • Vrstvení
  • Grafický design
  • Typografie na webu
  • Zdroje elementů grafického designu
  • Příklad: Barvy, písma a grafický styl
  • Jednotky pro tvorbu webu: em, rem, %, px, vh, vw
  • Autorský zoom dokumentu a komponent
  • Elastická typografie
  • Blanka a další nástroje pro dokumentovou vrstvu webu
  • Příklad: hotový dokument

4) Viewport na mobilech

5) Rychlost načítání

6) Obrázky a další média

7) Návrh rozhraní v éře mobilů

  • Čtyři principy návrhu responzivního rozhraní
  • Filozofie „Mobile First“
  • Lidé a zařízení: jak je ovládají a jak se chovají?
  • Tipy, triky a časté chyby responzivních rozhraní
  • Minimální plocha aktivní plochy: alespoň centimetr čtvereční
  • Málo kliků a ještě méně (otravných) dotyků
  • 8 tipů pro jednodušší rozhraní na mobilech
  • Opusťte desktopové zlozvyky
  • Proč na mobilech neschovávat obsah?
  • Vyhněte se častým chybám

8) Design komponent rozhraní

  • Skicování
  • HTML prototypy
  • Příklad: návrh fotogalerie krok za krokem

9) Media Queries a layout

  • Media Queries
  • Tipy a triky k Media Queries
  • Responzivní layout
  • Příklad: rozvržení stránky

10) Responzivní navigace

  • Mobilní navigace: potřebujeme hamburgery?
  • Návrhové vzory responzivních navigací

11) Testování responzivních webů

  • Testování responzivních webů
  • Responzivní tipy a triky
  • Další zdroje

„Vzhůru do (responzivního) webdesignu“ má 11 kapitol a 272 stránek v tištěné verzi formátu A5. Obsahuje také desítky ukázek kódu, obrázkových schémat a příklad.


Ukázková kapitola

Stáhněte si šestou kapitolu „Obrázky a další média“.
Je to 44 stránek nabitých informacemi v jednom souboru.

PDF (2 MB) ePUB (17 MB) MOBI (32 MB)

PDF obsahuje plnohodnotnou verzi jak ji uvidíte v tištěné knize. ePUB a MOBI se zjednodušenou sazbou v této podobě dostanete při koupi e-booku.


E-book

299 Kč
EPUB/iOS, MOBI/Kindle a PDF.

Objednat


Kniha

649 Kč
E-book a doprava po ČR v ceně.

Objednat


Doplatek za knihu

399 Kč
Pro majitele e-booku. S dopravou.

Objednat

GoPay Mastercard Mastercard Secure Code VISA Verified by VISA Ceny jsou včetně DPH.
Kniha má 272 stran ve formátu A5, je celobarevná a vytištěná na kvalitním papíře.
Licence e-booku platí pro jednu fyzickou osobu a neomezený počet zařízení.
Pravidelné aktualizace e-booku budete dostávat zdarma.
Více informací…

Objednávka e-booku

E-book „Vzhůru do (responzivního) webdesignu“
za 299 Kč s DPH.

Co se hodí vědět:
Postup objednávkyReklamaceZahraničí