11. 12. 2023
—
V této epizodě se ponoříme do složitého světa řízení vývoje webů. Společně zkoumáme, proč dochází k nedorozuměním mezi vývojáři a těmi, kteří jim práci zadávají. Shodujeme se na několika tipech – co se dá z obou stran zlepšit při zadávání práce?
6. 10. 2023
—
V novém dílu podcastu se zaměříme na aktuální trendy v tvorbě design systémů a problémy, které nás v této oblasti stále trápí.
31. 1. 2023
—
Dark mode je mezi uživateli, ale i ve webařské komunitě velmi populární. Hodí se na weby, kde uživatelé čtou nebo prostě tráví více času. Je to cool. V textu ukazuji svou cestu k tmavému režimu na Vzhůru dolů a sdílím některé nečekané zkušenosti.
14. 12. 2022
—
Využili jsme nedávné koupě Figmy obrem jménem Adobe a s našimi milými hosty probrali příčiny raketového vzestupu nejpopulárnějšího nástroje pro návrh designu webů. Adéla a Honza nám popsali, co jsou unikátní výhody Figmy. Na závěr jsme se zamýšleli, co bude s Figmou teď, když je součástí převážné nepopulárního Adobe.
15. 7. 2022
—
[Aktualizace] Text o metrice počítající nechtěné posuny layoutu stránky je nově doplněný o aktuální verzi výpočtu metriky, základní rady k optimalizaci a mnohé další.
4. 8. 2021
hostuje Marek Čevelíček
—
Pokročilejší UX postupy, které jsou obsahem tohoto článku, vám pomohou s řešením komplikovaných problémů. Abyste je použili, musíte překročit svou komfortní zónu. Někdy vyžadují soft skills, někdy prostou zvídavost.
16. 5. 2021
hostuje Robin Pokorný
—
Zakladatele rodu House of Řezáč jsme pozvali v reakci na jeho nedávný text Proč MENDELU vyhodí 5,4 milionů korun z okna. Proč jsou výběrka (pořád) tak špatná a dá se s tím něco dělat?
30. 3. 2021
—
Martin a Robin si s produktovou a interakční designérkou Evou povídali o přechodu k freelancingu a rovnou do zahraničí, dále je zaujala témata jako herní design, navrhování pro rozšířenou a virtuální realitu (AR/VR) a další. Uvidíte sami. Přejeme vám příjemný poslech.
26. 11. 2020
—
Nativní implementace „zděného“ rozvržení v CSS byla součástí našich snů už od příchodu flexboxu, ale plně to nevyřešil ani grid. Teď už se ale blýská na lepší časy.
21. 9. 2020
—
CMS jsou důležitou, málo rozebíranou součástí práce na každém webu. Proč je taxonomie klíčová a co to vlastně znamená?
29. 4. 2020
hostuje Marek Čevelíček
—
Jeden tip, jeden obrázek. Budou se hodit hlavně webovým vývojářům a dalším účastníkům procesu vývoje webu, kteří se designem neživí.
14. 4. 2020
—
Je to výraz zastaralý, nesmyslný a degradující dobré designéry i kodéry. Nahraďme ho čím chceme, třeba slovem „precizní“.
26. 2. 2020
hostuje Martin Pešout
—
Rozebíráme motivaci pro vytvoření systému designu v ContentKing, postup a nástroje, které použili, včetně Storybooku.
14. 2. 2020
hostuje Tomáš Krejčí
—
Zní to možná nepravděpodobně, ale i pro vaše newslettery či jiné HTML e-maily lze připravit systém znovupoužitelných komponent.
13. 5. 2019
—
Grafika by měla především plnit cíle webu. Líbivost a moderní trendy nám tohle ale vždy nezaručí.
Další články