Google už oficiálně oznámil svůj záměr začít indexovat a řadit primárně z pohledu uživatele mobilních zařízení.

We’ve begun experiments to make our index mobile-first. (…) Algorithms will eventually primarily use the mobile version (…) to rank pages from that site, to understand structured data, and to show snippets from those pages in our results.

Znamená to, že váš web časem může hodnotit a ve výsledcích vyhledávání zobrazovat spíše podle toho jak se zobrazuje uživatelům mobilů. Dnes to dělá více podle desktopového uživatele.

Vnímat to budete asi různě, podle toho jaké weby spravujete:

  • responzivní weby - (jedna adresa, jeden obsah a jedno HTML pro všechna zařízení) – pak pohodička, nic se neděje, máte volno ;)
  • mobilní weby („m tečka“; více adres, různý obsah, různé HTML) – raději si vše ověřte dle seznamu níže
  • čistě desktopové weby – časem máte docela průšvih, půjdete s pozicemi v Google dolů

Proč to Google dělá? Protože svět je mobile-first

Většina vyhledávání na Google je už přes rok prováděna z mobilních zařízení. I v Česku to tak jednou bude, nebojte. Už jen proto musí Google při vyhodnocování obsahu koukat více na mobily.

Bude to mít i další důvody – třeba že na mobilech jsou weby jednodušší a Google bude mít jednodušší práci. Ty ale nejsou tak podstatné.

Co dělat když mám zvláštní mobilní verzi webu?

Google radí toto:

  • Přidat strukturovaná data (ve výsledcích vyhledávání jako Rich Snippets) i na mobily, pokud je tam nemáte.
  • Přidejte mobilní verzi do Search Console, pokud ji tam nemáte. Návod.
  • V ověřte, zda je vaše mobilní verze dostupná pro Googlebota. Návod.

A já vám poradím v dlouhodobé perspektivě udělat jednotný, responzivní web.

Žádný stres. Není to tak horké. Google v článku píše v následujících měsících to bude na úrovni experimentu a v malém měřítku.

Aktualizace 15. 6. 2017: Google s tím stále spíše experimentuje a nemá přesný časový plán. Podle některých zdrojů to bude aktuální až v roce 2018.

Komentáře