30. březen 2007, 10:01 Kategorie: Webdesign
Ačkoliv většina z článků, která vyšla v seriálu Firemní web od H1.cz si drží vzhledem k cílové skupině, čtenářům iHNed.cz, velmi dobrou úroveň, David Špinar v tom aktuálním najíždí na tenký—a věřme že i tající—led.
David v článku Výběr dodavatele firmám kromě jiného radí:
Kromě kalkulace bývá častým jevem, že od vybraných firem požadujete grafický návrh pro jednu či více stránek, abyste si ověřili, jak šikovná umí být firma právě ve vašem případě.
Ano, bývá častým jevem, že výběr dodavatele webu se řídí předběžnými grafickými návrhy. Pokud si dobře pamatuju, před 3-4 lety, kdy jsem pracoval ve firmě, která do tendrů chodila, to bylo zcela běžné. Neexistuje však lepší způsob, jak výběrové řízení pohřbít.
Tvorba webu je poměrně složitým procesem, který ostatně H1.cz v seriálu docela dobře popisuje: nejdříve hledáme cíle webu, cílové skupiny, analyzujeme konkurenci, tvoříme obsah, pak třeba uděláme wireframy, prototyp a teprve nakonec může přijít ke slovu grafický design. Moučníku patří závěr oběda.
Firmy přece mají celou řadu jiných kritérií, jak najít toho nejlepšího dodavatele webu: koncepci projektu, reference, pracovní postupy, cenu… tak jim prosím piruetami nad grafickým návrhem nemotejme hlavu a snažme se je přesvědčit o nesmyslnosti takového výběru.
Ulož do delicious, linkuj.cz, jagg.cz, vybrali.sme.sk Díky!
Diskuze
[ RSS této diskuze ]
Misha, 30. 03. 07, 10:49, #
Adam, 30. 03. 07, 11:04, #
David Špinar, 30. 03. 07, 13:44, #
David Špinar, 30. 03. 07, 13:48, #
Martin Michálek, 30. 03. 07, 14:38, #
Jiří Sekera, 11. 04. 07, 15:12, #
Komentáře jsou uzavřeny