24. září 2006, 22:07 Kategorie: Webova-analytika
Každá stránka vašeho webu je jeho výkladní skříní. Během několika vteřin se na ni uživatel rozhodne, zda vstoupí nebo odejte.
Jak ale zjistit, jaké vstupní stránky nedostatečně motivují uživatele k pokračování v návštěvě vašeho webu a stávají se tak zároveň tím posledním, co u vás viděl? Webová analytika vám odpoví.
Eric T. Peterson, autor Web Analytics Demystified, zavedl pojem, který se mi moc líbí: lepkavost stránky (page stickiness). Je to číslo, které udává poměr mezi ojedinělými zobrazeními stránky a zobrazeními stránky, po kterých následuje zobrazení jiné stránky webu:
Lepkavost stránky (page stickiness): 1 – ((ojedinělé zobrazení stránky (single access page views of a page) / vstupní zobrazení té samé stránky (entry page views of the same page)).
Jak říká Peterson, lepkavost stránky by neměla být menší než 70 – 80 %. Tenhle ukazatel jsem zatím v žádném analytickém software neviděl, třeba s ním pracujete vy.
Mám pocit, že prakticky stejný, jen obrácený ukazatel používá Google ve svých Analytics a říká mu míra odrazu (Bounce Rate). Přesný algoritmus neznám, ale vzato selským rozumem, Google měří poměr zobrazení jediné stránky (tedy odrazů) a vstupů z ní na další stránky webu.
Optimální míra by tedy měla být obrácená: 20 – 30 % a méně.
Máte-li web o stovkách vstupních stránek, v GA velmi oceníte možnost najít stránky právě podle míry odrazu. Ukazatel hledejte v Content Optimization > Navigational Analysis > Entrance Bounce Rates.
Doporučuji tento ukazatel jednou za čas projít a ty nejnavštěvovanější stránky s největší mírou odrazu analyzovat a upravit. Dejte si ale pozor na ty, které nemají nikam vést – nejčastěji to bývá stránka s kontakty.
Ulož do delicious, linkuj.cz, jagg.cz, vybrali.sme.sk Díky!
Diskuze
[ RSS této diskuze ]
Milan Tesař, 25. 09. 06, 08:29, #
MzK, 25. 09. 06, 15:05, #
Michal Till, 25. 09. 06, 15:48, #
Martin Michálek, 26. 09. 06, 10:44, #
paxik, 30. 09. 06, 01:54, #
Martin Michálek, 02. 10. 06, 14:29, #
Komentáře jsou uzavřeny