3 efektní triky na Google Analytics

12. září 2006, 11:20 Kategorie: Webova-analytika

Sílu Google Analytics nedělají ony hezké barevné grafy a armáda reportů. Přesně mířící zbraně si Google Analytics skrývají pod sukní a objevíte je třeba v jejich dokumentaci. Pojďme si říci něco o sledování stránek 404, nastavení cílů na nekomerčním webu a měření prokliků ven z vašeho webu.

1) Sledování stránek 404

Chcete vědět, o jaké stránky se pokouší uživatel, když server vrátí chybovou stránku 404? Do Analytics kódu na své chybové stránce přidejte podobný řádek:

urchinTracker("/404.html?page=" + _udl.pathname + _udl.search);

Více na GA blogu: Tip: Tracking 404 Pages.

2) Nastavení cílů na nekomerčním webu

Pokud spravujete web, jehož cílem není komerční akce typu odeslání objednávkového formuláře, velmi oceníte článek Monetizing Non-Ecommerce Sites.

Zjistíte, jak nastavit Analytics, když cílem vašeho webu je kliknutí na odkaz s emailem, stažení souboru nebo načtení kontaktní stránky.

3) Měření prokliků ven z vašeho webu

Věřím, že vás zajímá nejen odkud lidé na váš web chodí, ale také kam z něj odcházejí. Chcete-li měřit počet kliknutí za odchozí odkaz, přidejte k němu kód podobný tomuto:

<a href="http://www.example.com" onClick="javascript:urchinTracker('/outgoing/example_com');">

Více v nápovědě pro Google Analytics.

Ulož do delicious, linkuj.cz, jagg.cz, vybrali.sme.sk Díky!

Diskuze

[ RSS této diskuze ]

  1. Standa, 12. 09. 06, 12:54, #

    U měření prokliků jsem příliš nepochopil, jak by kód vypadal u webů s doménou třetího řádu. Napadá vás něco? Jak bude vypadat konkrétně kód v případě nejakyblog.bloguje.cz?

  2. Yuhů, 12. 09. 06, 13:52, #

    > jak by kód vypadal u webů s doménou třetího řádu

    to je jedno, to /outgoing/cokoliv
    je prostě nějaký jakýkoli můj blábol, který si tam mohu zadat libovolný podle toho, pod jakým názvem to chci vidět ve statistikách.

    Horší ale je, že mi toto měření prokliků ven nikdy nefungovalo. Javascript proběhl, ale nic se nezaznamenalo, ve statistikách ten můj /blábol nikdy nebyl. Funguje vám to někomu?

  3. Školník, 12. 09. 06, 14:28, #

    Yuhů: Možná toto?

    Important: if your pages include a call to urchinTracker(), utmLinker(), utmSetTrans(), or utmLinkPost(), your Analytics tracking code must be placed in your HTML code above any of these calls. In these cases the tracking code can be placed anywhere between the opening tag and the JavaScript call.

  4. RadimH, 12. 09. 06, 19:08, #

    Moc díky za zajímavé tipy. Google Analytics jsem už hodně dlouho nepoužíval. Zlepšila se rychlost stránek? Co vím, tak třeba na mém webu Google Analytics byl jednou z brzd. Na Okoun.cz ho také zrušili.

  5. Jirka Ch, 12. 09. 06, 21:25, #

    [2] Dušane mám to takhle u pár odkazů na webu asi týden a ve statistice “Content Drilldown” to jde krásně dohledat.

  6. Martin Michálek, 13. 09. 06, 10:30, #

    Radime, doba odezvy Google Analytics se výrazně zlepší, umístíte-li si jejich skript na svůj server. Na jednom poměrně navštěvovaném webu (stovky tisíc stránek za měsíc) takhle subjektivně nevidím žádné zdržení.

    U některých méně navštěvovaných webů tahám javascript přímo z Googleanalytics.com a rovněž nediagnostikuji žádné potíže.

    Nemám však srovnáví z doby těsně po spuštění služby, kdy to mohlo být zcela jinak. Google neustále proklamuje zlepšování výkonnosti GA serverů.

  7. RadimH, 13. 09. 06, 20:59, #

    Martine, moc díky za odpověď. Až mi vyprší bezplatná verze Navrcholu.cz, přejdu ke Google Analytics.

Komentáře jsou uzavřeny