Mistři světa v SEO: Češi

21. květen 2006, 23:13 Kategorie: Webdesign

Ve finále hokejovém mistrovství jsme tentokrát na Švédy nestačili. Nepropadejme však úzkosti. Máme jinou disciplínu, ve které obyvatelé země tří korunek a celý svět s nimi Čechům jen sleduje záda. Optimalizaci pro vyhledávače aneb SEO.

Ok, ale na Google budu první já!

Foto: www.sport.cz

Čeština je nejpoužívanějším jazykem při vyhledávání fráze SEO na Google. Když onu magickou formulku hledáte v české doméně, Google nalezne 1 750 000 stránek. V jen o trochu menším Rakousku to je pouhých 107 000 a stejně početné Švédy pak v SEO deklasujeme 1 750 000 : 268 000.

V Česku se přijímají SEO programátoři, již jednou optimalizované SEO se znovu optimalizuje, SEO se prodává jako krabicové řešení ale pozor: SEO je citlivé a může ho leccos narušit. Třeba dlouhé menu.

Triky, jakými se SEO dostalo pod kůži technologicky zdatných Čechů a kromě jiného jak vidíme pomohlo při prznění jazyka, rostou na stromech ve vysněném ráji všech marketingových expertů.

Ale co když nejsme mistry světa v SEO, ale ve vyčůranosti? Co když za magické zkratky schováváme svou neznalost složitého webdesignu a skládáme si z něj berličky, abychom své okolí jen rychle něčím uhranuli. Nebo jsme šikovní kutilové, co rychle všechno pochopí a nadchnou se pro novinky?

Ulož do delicious, linkuj.cz, jagg.cz, vybrali.sme.sk Díky!

Diskuze

[ RSS této diskuze ]

  1. Vilém Málek, 22. 05. 06, 06:45, #

    Řekl bych, že SEO vyhovuje “typickému obyvateli ČR”, protože uspokojuje povahou bytostné hračičky a vykuky ;–)

  2. Jan Rozehnal, 22. 05. 06, 08:40, #

    Otázka je, kolik z uvedených “SEO firem” dělá skutečné a poctivé SEO. Moc jich asi nebude.

  3. TonyK, 22. 05. 06, 10:05, #

    Myslím si, že je to obdobné jako v jakémkoli jiném oboru. Jenom v případě optimalizace pro vyhledávače pouze malá skupinka zákazníků ví, co může za své peníze vlastně chtít. To pak nahrává nabídkám ve stylu „To co my Vám slíbíme v živote neuvidíte“.

  4. Black Wolf, 22. 05. 06, 10:11, #

    Zajímavější, i když velmi těžko proveditelné, by bylo srovnání úspěšnosti SEO – jak si stojí weby optimalizované čechy ve srovnání s těmi, které optimalizoval někdo jiný. Neboť to, že každý dělá SEO, ještě neznamená, že ho každý dělat umí. V tomto případě bych spíše řekl, že se jedná o módu – “Dělá to každý, takže to musím dělat taky, abych nebyl pozadu. Sice o tom nic nevím, ale to nevadí, to se už nějak zamaskuje.”

  5. Martin Keder, 22. 05. 06, 10:51, #

    [2]: Dodavatel “krabicového řešení” to asi nebude. Ani jeho “základním copywritingem” by nemělo prolézt slovo “rozvýjející se”.

  6. Petr, 22. 05. 06, 11:13, #

    Problém je v tom, že SEO je u nás znám jako termín, služba. Mám zkušenosti s optimalizací např. v Anglii, kde když jim řeknu, že jejich stránky budou dobře optimalizované v googlu, berou jako úplnou samozřejmost. Tady zatim klienti pořád neví, že mít seo friendly stránky, je už normální věc.

  7. Marek Prokop, 22. 05. 06, 11:31, #

    Popularita zkratky SEO v ČR svědčí spíš o tom, že Češi optimalizaci pro vyhledavače zatím moc neumí. Kdyby uměli, nepoužívali by zkratky, které jsou cílové skupině nesrozumitelné. Když budeš, Martine, v Rakousku hledat “Suchmaschinen optimierung” (a také dohromady), hned dostaneš pětkrát víc výsledků, než kolik jsi naměřil, a to už odpovídá poměru obyvatel lépe.

  8. Martin Michálek, 22. 05. 06, 11:36, #

    Ale proč se, k sakru, pro webdesignové zkratky takhle nadchli zrovna Češi? Když si na Google Trends projíždím zkratky, kolem kterých je povyk, jako XHTML, CSS, zjišťuji, že jsme světovými lídry nejen ve vyhledávání a psaní o SEO. :-)

    Jsme národem webdesignových teoretiků?

  9. Martin Michálek, 22. 05. 06, 11:47, #

    Marku, takové měření je vždy trochu zavádějící, ale jen pro zajímavost: Srovnej výsledky pro rakouskou a českou doménu. Češi Rakušany jasně poráží nejen v hokeji. Zde 5 ku 1. :-)

  10. Radek Hulán, 22. 05. 06, 13:19, #

    Jsme národem vykuků a lenochů, kteří si za normální věci účtují extra… Nic nového pod sluncem. Češi jsou líný národ, nadávají třeba na američany, že jsou prý obézní, ale pokud se projdu po N.Y., hromada američanů zde běhá a maká na sobě, zatímco tlusté češky v Praze žerou hamburgery..

  11. anička, 22. 05. 06, 15:31, #

    koukam, ze autor webu bude nejspis nejaky skalni hulanovec, kdyz smaze i ten nejobycejnejsi nazor na dotycneho jedince, smutne.

  12. Martin Michálek, 22. 05. 06, 18:04, #

    [11] Váš příspěvek byl pouhým osobním útokem a s tématem článku neměl nic společného. Budu dále mazat vše, co by mělo proměnit diskuzi v rejdiště informačního šumu.

  13. anička, 22. 05. 06, 18:33, #

    [12] tak v tom pripade byste mel smazat i prispevek pana Hulána.

Komentáře jsou uzavřeny