Vitamin: Výživa pro webdesignéry nebo spotřebitele?

19. duben 2006, 10:40 Kategorie: Webdesign

Každý cool webový vývojář a webdesignér dnes vytváří webové aplikace a je taky trochu podnikatel. Nová povolání vyžadují nové magazíny … a spotřebitele.

Po webu 2.0 přichází magazín 2.0. Vitamin.

Asi nejen mě vznikla na poli anglicky psaných magazínu pro webdesignéry od doby povyku kolem webových standardů jakási prázdnota. Nový povyk vytvořil až web 2.0. Sledujme Vitamin. Začátek sní slibně: V “dozorčí radě” dřepí Eric Meyer, lidé z 37signals, Flickr atd.

Kromě obsahu dostaneme také lekci chytrého marketingu. Publikují zde většinou osoby, jež provozují služby, jejichž cílovou skupinou jsou právě lidé kolem webdesignu. Článek takového Jasona Frieda je již tradičně jen demoverzí knihy, kterou si můžete za pár kaček koupit.

Ulož do delicious, linkuj.cz, jagg.cz, vybrali.sme.sk Díky!

Diskuze

[ RSS této diskuze ]

  1. Jan Brašna, 19. 04. 06, 12:42, #

    A pointa? Z textu cítím sarkasmus, ale žádné vyústění v nějaký závěr… Myslíš tedy, že je to špatné/zlé/podlé/... ? Upřímně já doufam v příjemné doplnění zdrojů jak jsem psal u Evy – ALA, Particletree, D-M nebo UXMag, které nejsou formátem až tak vzdálené.

  2. Martin Michálek, 19. 04. 06, 13:47, #

    Honzo, sarkasmus se tam propašoval spíše nechtěně.

    Myslím, že je to chytré, což jsem ostatně napsal. Zároveň však říkám, že tito autoři budou dříve nebo později velcí businessmani a hranice mezi chytrým marketingem a “podlým” prosazováním vlastních komerčních zájmů bude pro cílovou skupinu tenčí a tenčí.

    Stejně jako Google, který byl dříve ve všem cool a chytrý. Jak roste a roste, stává se z něj pro některé lidi ďábel. :-)

    Takový Signal vs. Noise, který jsem před pár lety bezvýhradně četl, jakoby ztratil na upřímnosti a kulometným tempem vysekává chvalozpěvy na vlastní produkty 37signals.

  3. Jan Brašna, 19. 04. 06, 13:56, #

    Aha, teď Ti rozumím, tuhle zprávu jsem z toho nevyluštil :)

    SvN jsem přestal číst už dávno a to zajímavé maso z něho mi “doporučí” sám web :) Na druhou stranu Jason je možná tím specifický, ale neřekl bych, že kvůli tomu bude Vitamin špatný popř. podlý neřkuli překomercializovaný.

    Na rovinu (a teď se nechci nikoho dotknout) – myslíš, že takový model (ať už je za tím jakýkoliv ďábel) je ve výsledku pro čtenáře horší, než např. takový Interval.cz nebo Lupa? Já prozatím odpovím za sebe – vidím tady velmi originální přístup v publikování slušného magazínu, který ale zároven nění pro uživatele reklamně nepřátelský jako třeba Sitepoint a Devshed, ale zároveň dodává dobré autory a dobrý obsah. Navíc Ryan Carson nedělá neúspěšné projekty… ;) Asi půjde o to zachovat si zdravý úsudek.

  4. Petr, 19. 04. 06, 16:29, #

    Je samozřejmě trochu problém odlišit kvalitní článek psaný čistě z enthusiasmu (exituje vůbec takový ;)) a článek, který má skrývat komeční sdělení. Na kvalitě to tomu článku nemusí ubrat, i když je komeční.

  5. Martin Michálek, 20. 04. 06, 09:34, #

    Honzo, myslím, že většině čtenářů je to jedno a zajímá je jen kvalitní obsah.

    Mě přišel zajímavý ten přerod 37s z nadšenců do businessmanů, viditelný hezky u toho článku Jasona Frieda.

  6. Jan Brašna, 21. 04. 06, 02:00, #

    Souhlas. Nezapomeň ale, že doby 37s kdy dělali opensource převratné věci a whitepapery jsou dávno pryč, dnes na svém tehdejším úspěchu staví obživu a není se čemu divit, když bys byl považovaný za špičku použitelnosti, technologií, defensivního designu a já nevím čeho všeho, tak by sis taky asi zajišťoval materiální rezervy, abys moh v 35ti do důchodu a věnovat se dětem a rodině :) Díky popularitě mezi komunitou taky měli výborný start prodejů prémiových služeb díky virálce a word-of-mouth a v podstatě jako jedni z prvních začali dělat RoR a GR workshopy (a to v nehorázném měřítku). Takže se nedivím tomu “vývoji”.

Komentáře jsou uzavřeny