Martin Michálek Martin Michálek  – 27. 3. 2019

Počínaje včerejškem je možné zobrazovat zprávy ve formátu AMP v Gmailu. To ale není všechno, přidávají se i další tři důležití světoví provozovatelé freemailu:

Gmail zatím nasazuje podporu jen pro webovou verzi na desktopu. Mobilní podpora bude následovat.

Každopádně – tohle je hodně důležitá zpráva. Pro e-mail i pro AMP. Že by konečně nastal ten začátek konce toho podivného přežitku devadesátých let – statických e-mailových zpráv?

V září 2018 jsem na Lupě psal, že AMP v e-mailech se týká vzdálenější budoucnosti. Ta ale v dnešní době nastává dost rychle, že ano?

Jednoduché interakce přímo v e-mailu

Připomínám, že formát AMP email přidává možnost zcela dynamického chování zprávy (říkejme jí spíše malá aplikace v e-mailu) – interaktivity nebo třeba automatické aktualizace obsahu.

Možnosti využití jsou více než zajímavé, nejen pro prodej všeho možného, ale také z hlediska pohodlí uživatelů:

  • Upozornění na komentáře z Google dokumentů už nemusí přicházet jako jednotlivé zprávy. Je možné všechny aktuální sesumírovat do jedné a uživateli umožnit je rovnou vyřešit z inboxu.
  • V newsletteru s nabídkou hotelů je možné rovnou prohlédnout detail hotelu.
  • Ve zprávě od Doodle lze přímo potvrdit konkrétní termín.

Sečteno, podtrženo: Znamená to přesun jednoduchých interakcí z webu přímo do místa, kam chodí upozornění, tedy do e-mailu. Tedy to, co se děje už jinde – v notifikačních centrech Androidu nebo iOS.

Technikálie

Je to vlastně jednoduché. AMP verze se pošle jako text/x-amp-html podobně jako HTML e-mail v rámci multipart/alternative MIME typu.

Myslím, že je čas začít AMP pro e-maily studovat a zkusit použít.

Další odkazy: