Google už oficiálně oznámil svůj záměr začít indexovat a řadit primárně z pohledu uživatele mobilních zařízení.

We’ve begun experiments to make our index mobile-first. (…) Algorithms will eventually primarily use the mobile version (…) to rank pages from that site, to understand structured data, and to show snippets from those pages in our results.

Reklama: Vzhůru do lepší práce

Znamená to, že váš web časem může hodnotit a ve výsledcích vyhledávání zobrazovat spíše podle toho jak se zobrazuje uživatelům mobilů. Dnes to dělá více podle desktopového uživatele.

Vnímat to budete asi různě, podle toho jaké weby spravujete:

  • responzivní weby - (jedna adresa, jeden obsah a jedno HTML pro všechna zařízení) – pak pohodička, nic se neděje, máte volno ;)
  • mobilní weby („m tečka“; více adres, různý obsah, různé HTML) – raději si vše ověřte dle seznamu níže
  • čistě desktopové weby – časem máte docela průšvih, půjdete s pozicemi v Google dolů

Proč to Google dělá? Protože svět je mobile-first

Většina vyhledávání na Google je už přes rok prováděna z mobilních zařízení. I v Česku to tak jednou bude, nebojte. Už jen proto musí Google při vyhodnocování obsahu koukat více na mobily.

Bude to mít i další důvody – třeba že na mobilech jsou weby jednodušší a Google bude mít jednodušší práci. Ty ale nejsou tak podstatné.

Co dělat když mám zvláštní mobilní verzi webu?

Google radí toto:

  • Přidat strukturovaná data (ve výsledcích vyhledávání jako Rich Snippets) i na mobily, pokud je tam nemáte.
  • Přidejte mobilní verzi do Search Console, pokud ji tam nemáte. Návod.
  • V ověřte, zda je vaše mobilní verze dostupná pro Googlebota. Návod.

A já vám poradím v dlouhodobé perspektivě udělat jednotný, responzivní web.

Žádný stres. Není to tak horké. Google v článku píše v následujících měsících to bude na úrovni experimentu a v malém měřítku.

Komentáře

comments powered by Disqus

Podobné články

zařazené v kategoriích Responzivní design, Netechnické.

Výsledky dotazníku: Jak se my, webaři a webařky, vzděláváme?

19. 2. 2017 na blogu

Nejvíce pomocí krátkých textů a videí. Fyzické knížky ani prezenční kurzy zatím jejich elektronické alternativy neporazily. Vzdělávání si účastníci většinou objednávají i platí sami.

NN Group: Jak vylepšit formulářové prvky pro vložení datumu?

9. 2. 2017 na blogu

Stručné shrnutí článku. Jak vylepšit input type=date z pohledu uživatelského.

Ebook „Vzhůru do CSS3“

Ebook „Vzhůru do CSS3“

Pořiďte si můj ebook „Vzhůru do CSS3“.
o nových CSS vlastnostech a moderní kodéřině.

Koupit za 249 Kč