Vzhůru dolů Comments - Redesign homepage BBC: davům k službám http://www.vzhurudolu.cz/ o webdesignu, marketingu, webové analytice a příbuzných tématech. by: Jirka Wetter (Redesign homepage BBC: davům k službám) http://www.vzhurudolu.cz/81/redesign-homepage-bbc-davum-k-sluzbam#c000371 <p><strong>Redesign homepage BBC: davům k službám</strong></p><p>“Kdokoliv mohl poslat návrh úvodní stránky. U nás to bývá průvodním jevem designérské bezradnosti, v případě BBC jde o náhražku nákladných (a často pochybných) průzkumů mezi uživateli a sběrný koš nápadů z celé Británie. Byl to velmi chytrý krok.”</p> <p>Nevidím v tom moc rozdíl, stejně nakonec musel nějaký odborník/odborníci projít všechny návrhy a zpracovat je do výsledné podoby. Takže se od standardního uživatelského testování liší jen počet respondentů :-)</p> by: Martin Michálek (Redesign homepage BBC: davům k službám) http://www.vzhurudolu.cz/81/redesign-homepage-bbc-davum-k-sluzbam#c000370 <p><strong>Redesign homepage BBC: davům k službám</strong></p><p>[8] Proskenoval jsem pár spotů od <a href="http://www.bbc.co.uk/blogs/bbcinternet/richard_titus/">zodpovědných lidí</a> na BBC Internet blogu a vidím to trochu jinak..</p> <p>Zmiňovaná homepage není zpravodajskou stránkou. Obsah, který vidíš v betaverzi, je spíše předvojem obrovského množství widgetů plných textu, videa nebo zvuku, jaké si jenom dovedeš z archivu BBC představit. Zpravodajství asi dál poběží na news.bbc.co.uk. </p> <p>Novou homepage chápu jako pokus BBC udržet krok s konkurencí – například iGoogle není nic jiného než prázdná plocha, na kterou si můžeš nakládat obsah podle svého gusta. A pro BBC dnes je daleko více konkurencí Google nebo Yahoo než třeba NYTimes nebo podobné lokální plátky ;-)</p> <p>Máš ale zřejmě pravdu se skepticismem vůči “pokládání přímých otázek uživatelům”. Tady jsem se nejspíš mýlil, když jsem betaverzi a navazující mailový průzkum považoval jen za mezikrok před finálním návrhem.</p> <p>Věty jako <em>“Ty analogové hodiny nahoře byly původně spíše vtípkem, ale uživatelé tuto připomínku starých zlatých časů kupodivu považují za uklidňující.”</em> (<a href="http://www.bbc.co.uk/blogs/bbcinternet/2007/12/a_lick_of_paint_for_the_bbc_ho.html">Richard Titus, Acting Head of User Experience</a>) mě přesvědčují, že v BBC vítězí paroubkovské “veřejné průzkumy na všechno” nad vyhraněným designérským názorem.</p> by: liba (Redesign homepage BBC: davům k službám) http://www.vzhurudolu.cz/81/redesign-homepage-bbc-davum-k-sluzbam#c000369 <p><strong>Redesign homepage BBC: davům k službám</strong></p><p>[7] A není tenhle způsob přemýšlení o uživatelské interakci a sběr dat od uživatelů spíše jen jinak praktikovanou kosmetikou schovanou alibisticky za vyšší cíle?</p> <p>A nepletou si designeři BBC zpravodajský portál s webovou aplikací? Opravdu potřebujeme při čtení denních zpráv mít možnost rozbalovat, přemisťovat, zabalovat? Není to spíš přílišné zaujetí momentálním trendem web 2.0 aplikací (viz. i tvá zmínka o Flickru a googlovskych aplikacích, které mají se zpravodajským portálem společného snad jen to, že se zobrazují v okně webového prohlížeče)?</p> <p>Jsem dost skeptický k tomu, pokládat uživatelům jakékoliv přímé otázky týkající se uživatelského ovládání. Možná, že BBC zvolilo jinou metodiku (nevíte?), ale podněty typu text je moc velký, hodiny bych chtěl digitální a né analogové napovídají, že spíše a) je správně.</p> by: Martin Michálek (Redesign homepage BBC: davům k službám) http://www.vzhurudolu.cz/81/redesign-homepage-bbc-davum-k-sluzbam#c000368 <p><strong>Redesign homepage BBC: davům k službám</strong></p><p>[1] Libo, gradientů je na nové betaverzi asi více. Mám z té bety ale pocit, že přemýšleli více nad interakcemi uživatele, než než nad vzhledem. Nicméně – na bbc.co.uk/home/beta sledujeme spíše nějaký prototyp, kterým sbírají data od uživatelů. Finální verze bude asi hodně jiná.</p> <p>Mimochodem, mezitím na <a href="http://www.bbc.co.uk/home/feedback/">stránce o redesignu</a> přibylo pár zajímavých výsledků z ohlasů uživatelů. Milé je, že uživatelé spíše odmítli nastavování barev, ale naopak obsah bych chtěli nastavovat velkoryseji. To je dobrá zpráva.<br />Kopíruji sem celý ten odstavec (kdyby zase zmizel):<br />—<br />Here are some common points that were raised in your feedback:</p> <p>* The main promo area should be smaller, moveable and/or customisable</p> <p>* A greater degree of personalisation for the modules (eg. to have your own team’s news in the sports box, or to select your preferred radio stations)</p> <p>* The text is too big and doesn’t resize gracefully</p> <p>* The colour changes are distracting and unnecessary</p> <p>* Too much scrolling needed</p> <p>* You’d like to be able to switch between the retro clock and a digital equivalent</p> <p>We can’t promise to comply with all your suggestions – sometimes because there are technical or business reasons why we can’t and sometimes because some of you dislike the very things that others love – but we’ll do our best.<br />—</p> by: Lukáš Chadraba (Redesign homepage BBC: davům k službám) http://www.vzhurudolu.cz/81/redesign-homepage-bbc-davum-k-sluzbam#c000367 <p><strong>Redesign homepage BBC: davům k službám</strong></p><p>To Lobo: BBC to tak píše všude vedle kvádříků v logu..například v titulcích dokumentů.</p>